V roce 1959 zahynul pilot npor. J. Weber z Červeného Kostelce
nadporučík letectva Jindřich Weber
Jedním z letců, jež pocházeli přímo z Červeného Kostelce, byl nadporučík letectva Jindřich Weber*29. 9. 1934.
Absolvoval 3 třídy střední školy a vojenské Letecké učiliště-1953. Původním povoláním byl barvíř. Po ukončení leteckého učiliště nalétal na letounech C-11 (JAK), 8:26 hodin, na proudových MiG-15 215 hod. 37 minut. V den mimořádné události 0.25 hod. Nadporučík Weber byl klidné, vyrovnané povahy, od 7. 2. 1959 ženatý, konfliktové situace neměl. K leteckému útvaru 18. stíhacímu bombardovacímu útvaru v Pardubicích přišel 30. 8. 1958. Byl pilotem 2. třídy a podle kontroly techniky pilotáže podle přístrojů byl hodnocen dobře. Na typu MiG-15 létal od 4. 9. 1958 a podle znalosti letecké techniky a kontrolory po všech stránkách byl hodnocen dobře.
Dne 21. 3. 1959 v 09.58 hod. došlo u 18. stíhacího bombardovacího pluku, 34. stíhací bombardovací letecké divize k letecké katastrofě letounu MiG-15, trupového čísla 0517, vyroben 8. 6. 1953. Při této katastrofě letounu zahynul pilot 1. letky nadporučík Jindřich Weber. Příčiny letecké nehody. Vedený pilot nadporučík Weber zachytil při vybírání zteče na pozemní cíl prováděné podle OBP osnovy bojové přípravy stíhacího bombardovacího letectva o vrcholky stromů vysokých 20 m na okraji mýtiny na níž v té době byla umístěna letecká střelnice Bělečko. Počasí v době nehody bylo příznivé, dohlednost 15-20 km. Hlavní příčina této objektivní skutečnosti spočívala v tom, že nadporučík Weber po skončení střelby asi ve výšce 200 m nad terénem, místo aby vybral letoun ze zteče podle činnosti vedoucího pilota dvojice, pokračoval dále ve střemhlavém letu pod úhlem 20-25° až do prostoru těsně před terč, do něhož střílel. Zde letoun hrubě natáhl, asi ve výšce 80 m nad terénem, letoun se prosedl a narazil do okrajových stromů, které jsou od terče vzdáleny 100 m. Vyšetřovací komise došla k závěru, že spolu se dvěma důstojníky spolu s řídícím létání na střelnici Bělečko si pilot nadporučík Weber chtěl před ukončením zteče prohlédnout terč, který úspěšně zasáhl (z 2 x 10 nábojů měl 12 zásahů) zatímco vedoucí dvojice kapitán Rudolf Lev měl 3 zásahy.
Podle výpovědí svědků, kteří střelbu uvedené dvojice pozorovali, započali oba piloti střelbu současně a současně ji ukončili ve výšce asi 200 m nad terénem. Při dopuštění maximálního snížení vedeného pilota 50 m od vedoucího musel vedený pilot zahájit vybírání ve 150 m. Protože vedoucí dvojice vyšel ze zteče ve výšce 120 m, vedený pilot při normální zteči vybral ve výšce 70-50 m. I tato skutečnost svědčí, že nadporučík Weber po skončení střelby pokračoval ve zteči 1,5 - 2 vteřiny, což odpovídá ztrátě výšky 80 - 100 m. Letoun byl úplně zničen a pilot nadporučík Jindřich Weber zahynul.